Školní poradenské pracoviště (ŠPP) vzniklo při ZŠ Plumlov dne 1. 9. 2016. ŠPP poskytuje služby pedagogicko – psychologického a speciálně pedagogického poradenství a pomoc při výchově a vzdělávání žáků. Služby jsou určeny primárně žákům, ale i rodičům, učitelům, asistentům pedagoga a vychovatelům. Nabízíme pomoc při řešení problémů v oblasti vzdělávací i sociální, případně doporučíme vhodné specialisty, se kterými spolupracujeme.

Za poskytování poradenských služeb na škole zodpovídá ředitelka školy. Důraz klademe především na důvěrnost jednání, ochranu osobních dat klientů, vzájemnou informovanost, spolupráci a dodržování etického kodexu školních poradenských pracovníků.

Tým poradenských pracovníků zpracovává a každoročně aktualizuje program poradenských služeb ve škole.

Složení školního poradenského pracoviště

Jana Zelenávedoucí školního poradenského pracoviště, speciální pedagogzelena@zsplumlov.cz
725 327 948
Tomáš Polákvýchovný poradce, kariérové poradenstvípolak@zusplumlov.cz
725 325 605
Eva Vopaleckámetodik sociálně patologických jevůvopalecka@zsplumlov.cz
725 343 850

Hlavní cíle ŠPP

  • Zkvalitnění poradenských služeb.
  • Zlepšení sociálního klimatu školy.
  • Tvorba programů prevence sociálně patologických jevů a sledování jejich účinnosti.
  • Zajištění péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.
  • Řešení problémů spojených se školní docházkou.
  • Posílení průběžné a dlouhodobé péče o děti neprospívající.
  • Posílení průběžné a dlouhodobé péče o nadané žáky.
  • Poskytování základních služeb kariérového poradenství.
  • Prohloubení spolupráce s ostatními poradenskými zařízeními.

Školní speciální pedagog

Služeb speciálního pedagoga mohou využít žáci, jejich zákonní zástupci, asistenti pedagoga, vychovatelé i učitelé.

  • Koordinuje práci Školního poradenského pracoviště.
  • Koordinuje poradenské služby poskytované ve škole (návrhy na vyšetření žáků seznámení s výsledky vyšetření).
  • Vede evidenci žáků se speciálně vzdělávacími potřebami.
  • Provádí poradenskou, diagnostickou a terapeutickou činnost.
  • Koordinuje práci s žáky se specifickými poruchami učení a chování.
  • Společně s třídními učiteli vyhledává žáky neprospívající a hledá možnosti péče o ně.
  • Zpracovává a provádí krizovou intervenci, seznamuje s ní ostatní pedagogy.
  • Pedagogům a asistentům poradensky pomáhá při řešení problémů žáků.
  • Řeší závažné výchovné problémy v rámci školního poradenského pracoviště (spolupracuje s třídními učiteli, zákonnými zástupci žáků).
  • Koordinuje poradenské služby mimo školu – spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními, pracovníky sociálních orgánů, úřadem práce.

Výchovný poradce, kariérní poradenství

  • Spolupodílí se na tvorbě individuálně vzdělávacích programů pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami (SVP).
  • Eviduje zprávy z vyšetření z poradenských pracovišť.
  • Shromažďuje a odesílá dotazníky pro poradenská pracoviště, pomáhá s jejich tvorbou.
  • Shromažďuje zprávy z vyšetření, pomáhá při realizaci doporučení (vede administrativu).
  • Sleduje žáky nadané a talentované a navrhuje péči o ně.
  • Provádí průzkum volby povolání ve spolupráci s třídními učiteli.
  • Podává žákům a jejich rodičům informace z oblasti volby povolání.
  • Komunikuje s úřadem práce a zástupci středních škol.
  • Zpracovává přihlášky ke studiu na SŠ.

Metodik sociálně patologických jevů

  • Poskytuje žákům, jejich zákonným zástupcům a učitelům informace z oblasti prevence sociálně-patologických jevů.
  • Nabízí zájemcům odborné a metodické materiály.
  • Navrhuje opatření k odhalování rizik spojených s výskytem záměrného ubližování, agresivity a závislostí.
  • Mapuje projevy sociálně-patologického chování mezi žáky a navrhuje jejich řešení.
  • Koordinuje spolupráci školy s orgány státní správy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů.
  • Řeší problémy spojené se školní docházkou (záškoláctví, vysoká absence).