1. Název

Základní škola Plumlov, okres Prostějov, příspěvková organizace

2. Důvod a způsob založení

Základní škola Plumlov, okres Prostějov, příspěvková organizace, byla zřízena usnesením ze dne 15. 9. 1998 Obcí Plumlov s účinností od 1. 1. 1999. Aktuální zřizovací listina schválená Zastupitelstvem Města Plumlova usnesením ze dne 26. 10. 2009. Škola je právní subjekt. V rejstříku škol MŠMT je vedena pod Red IZO: 600125538. Statutárním orgánem je ředitel. Hlavním účelem zřízení organizace je poskytování výchovy a vzdělávání (viz zřizovací listina příspěvkové organizace). Předmět činnosti je vymezen zákonem č. 561/2004 Sb. (školský zákon).

3. Organizační struktura

4. Kontaktní spojení

  • 4.1 Kontaktní poštovní adresa

Základní škola Plumlov, okres Prostějov, příspěvková organizace, Rudé armády 300, PLUMLOV, 79803

  • 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Základní škola Plumlov, okres Prostějov, příspěvková organizace, Rudé armády 300, PLUMLOV, 79803

  • 4.3 Úřední hodiny

pondělí – pátek

8:00 – 13:00 hod

  • 4.4 Telefonní čísla

Základní škola

Ředitelka školy

Školní družina

Školní jídelna

  • 4.5 Adresa internetové stránky

www.zsplumlov.cz

  • 4.6 Adresa podatelny

Základní škola Plumlov, okres Prostějov, příspěvková organizace, Rudé armády 300, PLUMLOV, 79803

Přehled technických nosičů dat, na kterých přijímáme dokumenty v elektronické podobě: *USB flash disk*

  • 4.7 Elektronická adresa podatelny

zaklsplumlov@volny.cz

  • 4.8 Datová schránka

mkhmq75

5. Případné platby lze poukázat

Bankovní spojení: KB, a.s., pobočka Prostějov, č. účtu 19 – 2138450257/0100

6. IČO

65765478

7. DIČ

DIČ 65765478

Škola není plátcem DPH

8. Dokumenty

  • 8.1 Seznamy hlavních dokumentů

Dokumenty ZŠ

Dokumenty ŠD

Dokumenty ŠJ

Úřední deska

9. Žádosti o informace

Prostřednictvím elektronické pošty: zaklsplumlov@volny.cz

Prostřednictvím datové schránky (IDDS): mkhmq75

Podání písemně na adresu sídla organizace: Základní škola Plumlov, okres Prostějov, příspěvková organizace, Rudé armády 300, PLUMLOV, 79803

Osobně: v sídle organizace na výše uvedené adrese

10. Příjem podání a pondětů

Datem podání žádosti je den, kdy ji škola obdržela.
Náležitosti žádosti jsou:

  • komu je podání určeno
  • kdo je činí – jméno, příjmení, datum narození, místo trvalého bydliště žadatele (příp. adresa pro doručování písemností)
  • o jakou informaci žadatel žádá.

Pokud tyto náležitosti chybí, není podání považováno za žádost ve smyslu zákona č.106/99 Sb.
Informací, kterou je povinný subjekt (ředitel školy) povinen poskytnout, je faktický údaj týkající se otázky v působnosti ředitele školy, nikoli však komentář, názor na určitou skutečnost či výklad právního předpisu. Povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací.

Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno

Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.

Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.

Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.

Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.

Další omezení práva na informace

Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:

  1. se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu,
  2. jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím, nebo
  3. jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením „NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.

Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:

  1. jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
  2. ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
  3. by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.

Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.

Povinné subjekty dále neposkytnou informace o 

  1. probíhajícím trestním řízení,
  2. rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
  3. plnění úkolů zpravodajských služeb
  4. přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
  5. činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle zákona o provádění mezinárodních sankcí.

Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen „právo autorské“) , je-li v držení

  1. provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
  2. škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
  3. knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního zákona,
  4. Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
  5. kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.

Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat bezpečnost České republiky.

Ústní žádost

Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

Písemná žádost

Písemnou žádost o poskytnutí informace (doporučenou poštou, osobně, elektronickou poštou) přijímá pracovník pověřený přijímáním žádostí. 

  1. Pokud ze žádosti není zřejmé, že směřuje vůči povinné osobě (ředitelce školy) nebo kdo žádost podal, pověřený pracovník ji bez dalšího odloží. Taková žádost nepodléhá evidenci.
  2. Pokud je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována nebo je formulována příliš obecně, pověřený pracovník vyzve žadatele do 7 dnů ode dne doručení žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne pověřený pracovník o odmítnutí žádosti.
  3. Pokud je požadovaná informace mimo působnost povinné osoby, pověřený pracovník žádost odloží a odložení žádosti a jeho důvod sdělí do 7 dnů žadateli.
  4. Pověřený pracovník poskytne žadateli informaci nejpozději do 15 dnů ode dne doručení žádosti, popřípadě ode dne upřesnění žádosti, a to písemně, nahlédnutím do spisu (včetně možnosti pořízení kopie) nebo na paměťových médiích.
  5. Lhůtu pro poskytnutí informace je možno prodloužit nevýše o 10 dnů, a to ze závažných důvodů. Žadatel musí být o prodloužení lhůty a o důvodech prodloužení prokazatelně (písemně) informován, a to ještě před uplynutím lhůty pro poskytování informace.

Rozhodnutí o odmítnutí žádosti

Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, případně o odmítnutí části žádosti (dále jen „rozhodnutí o odmítnutí žádosti“), s výjimkou případů, kdy žádost odloží.

Odvolání

Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.
Povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání povinným subjektem. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu povinnému subjektu. Lhůtu nelze prodloužit.

Odvolání proti rozhodnutí ředitele školy

Proti rozhodnutí ředitelky školy dle zákona č.561/2004 Sb. se lze odvolat písemně ve lhůtě 15 dnů od doručení rozhodnutí, a to ke Krajskému úřadu Olomouckého kraje – oddělení školství, mládeže a tělovýchovy prostřednictvím ředitelky školy.
O odvolání proti rozhodnutí vydaném ředitelkou školy rozhodne krajský úřad do 15 dnů od předložení odvolání ředitelky školy. 
Proti rozhodnutí krajského úřadu se nelze odvolat.

Proti rozhodnutí ředitelky školy o odmítnutí poskytnout informaci dle zákona č.106/1999 Sb. lze podat odvolání Krajskému úřadu Olomouckého kraje – oddělení školství, mládeže a tělovýchovy prostřednictvím ředitelky školy, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti.
O odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí informace vydaném ředitelkou školy rozhodne krajský úřad do 15 dnů od předložení odvolání ředitelkou školy. 
Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat.

Postup při vyřizování stížností

Stížnosti proti postupu ředitelky jako správního orgánu
(§175 zákona č.500/2004 Sb.)

  1. Dotčené osoby mají právo obracet se na správní orgány se stížnostmi proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu, neposkytuje-li tento zákon jiný prostředek ochrany.
  2. Podání stížnosti nesmí být stěžovateli na újmu; odpovědnost za trestný čin nebo správní delikt není tímto ustanovením dotčena.
  3. Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li podána ústně stížnost, kterou nelze ihned vyřídit, sepíše o ní správní orgán písemný záznam.
  4. Stížnost se podává u toho správního orgánu, který vede řízení. Tento správní orgán je povinen prošetřit skutečnosti ve stížnosti uvedené. Považuje-li to za vhodné, vyslechne stěžovatele, osoby, proti nimž stížnost směřuje, popřípadě další osoby, které mohou přispět ko objasnění věci.
  5. Stížnost musí být vyřízena do 60 dnů ode dne jejího doručení správnímu orgánu příslušnému k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn. Stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení žádosti.
  6. Byla-li stížnost shledána důvodnou nebo částečně důvodnou, je správní orgán povinen bezodkladně učinit nezbytná opatření k nápravě. O výsledku šetření a o opatřeních přijatých k nápravě se učiní záznam do spisu; stěžovatel bude vyrozuměn jen tehdy, jestliže o to požádal.
  7. Má-li stěžovatel za to, že stížnost, kterou podal u příslušného správního orgánu, nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán, aby přešetřil způsob vyřízení žádosti.


Stížnosti – viz. Směrnice k šetření stížností ( v platné znění od 1.9.2017)
Stížnosti se přijímají každý pracovní den v obvyklé pracovní době (7:30 – 15:30) v sekretariátu školy (ZŠ Plumlov,okres Prostějov,  příspěvková organizace, Rudé armády 300, Plumlov 79803, e-mail:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. „> zaklsplumlov@volny.cz, Ing.Švecová).


Lhůta pro vyřízení stížnosti: do 60 dnů ode dne doručení (stěžovatel musí být v této lhůtě vyrozuměn o vyřízení stížnosti).

Stížnost se považuje za vyřízenou dnem, kdy je vyřízení stížnosti předáno k doručení.

Eviduje se:

a) datum podání

b) jméno, příjmení a adresu stěžovatele

c) označení organizace nebo osoby, proti níž stížnost směřuje

d) předmět stížnosti

e) kdy a komu byla stížnost předána k prošetření nebo vyřízení

e) výsledek šetření (zda je stížnost vyřízena jako neoprávněná, oprávněná či oprávněná částečně)

f) jaká byla přijata opatření k nápravě zjištěných nedostatků

g) data podání zpráv o příjmu a vyřízení stížnosti

h) výsledek následné kontroly, jak byla opatření k nápravě splněna.


Přijímání stížnosti: 

  • písemné
  • ústní (po ústním sdělení písemný zápis)
  • anonymní (šetříme, je-li šetřitelné) – dle usnesení vlády č.258/88.

11. Předpisy

  • 11.1 Nejdůležitější používané předpisy

  • Zákon č.561/2004 Sb. školský zákon
  • Zákon č.563/2004 Sb o pedagogických pracovnících
  • Zákon č.500/2004 Sb správní řád
  • Zákon č.106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
  • Zákon č.101/2000 Sb o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů
  • Zákon č.262/2006 Sb. zákoník práce
  • Vyhláška č.48/2005 o základním vzdělávání (novela V č.454/2006 Sb.)
  • Vyhláška č.16/2005 Sb. o organizaci školního roku
  • Vyhláška č.74/2005 Sb. o zájmovém vzdělávání
  • Vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (č.27/2016 Sb.)
  • Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních (č.197/2016 Sb. novelizující vyhlášku č. 72/2005 Sb.)
  • Vyhláška o vedení dokumentace škol a školských zařízení (č. 202/2016 Sb. novelizující vyhlášku č. 364/2005 Sb.)
    • 11.2 Vydané právní předpisy

    Dokumenty ZŠ

    Dokumenty ŠJ

    Dokumenty ŠD

    Úřední deska

    12. Úhrady za poskytování informací

    • 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
     Poskytování informacíPoznámka
    1.Kopírování na kopírovacích strojíchA4 černobílé / 1 strana  2,00
    A3 černobílé / 1 strana  3,00
    2.TiskA4 černobílé / 1 strana  3,00
    A4 barevné / 1 strana10,00
    3.Kopírování na elektronické nosičePaměť flash20,00
    4.Kopírování na optické nosičeCD50,00
    5.Telekomunikační poplatkyMeziměstskéDle platných tarifů
    5.Poštovné a jiné poplatky Dle platných tarifů
    6.Vydání opisu/stejnopisu vysvědčení 100,00
    • 12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

    13. Licenční smlouvy

    V současné době nejsou Základní školou Plumlov, okres Prostějov, příspěvkovou organizací poskytnuty žádné výhradní licence podle §14a odst.4 zákona č. 106/1995 Sb.

    14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.